Protokół

z posiedzenia połączonych, stałych Komisji

Rady Miejskiej w Barczewie

z dnia 25 sierpnia 2010 roku




W posiedzeniu połączonych, stałych Komisji Rady Miejskiej uczestniczyło dwunastu radnych.

Nieobecni radni:

  1. Dowgiałło Mariusz

  2. Połowianiuk Jan

  3. Mosakowska Urszula

W posiedzeniu komisji uczestniczył Pan Krzysztof Zienkiewicz, który opracował informacje na temat preferencji pasażerskich w Gminie Barczewo.


Posiedzenie obrad Komisji otworzył Pan Przewodniczący Bogusław Matłoka.


W trakcie posiedzenia Komisji rozpatrywane będą materiały przygotowane na obrady LIV sesji Rady Miejskiej w Barczewie.


  1. Omówienie informacji: Preferencje pasażerskie mieszkańców Gminy Barczewo.

  2. Informacja na temat przygotowania obiektów szkolnych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego – placówki publiczne i niepubliczne.

  3. Informacja dyrektorów placówek publicznych i niepublicznych pod kątem ilości uczniów, którzy uczęszczać będą do tych placówek w roku szkolnym 2010/2011.

  4. Projekt uchwały w sprawie „ Regulaminu konsultacji społecznych z radą działalności pożytku publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”.

  5. Projekt uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu Gminy Barczewo.

  6. Sprawy inne.


Do punktu 1.

Pan Krzysztof Zienkiewicz szczegółowo przedstawił analizę preferencji pasażerskich w Gminie Barczewo. Na trasie Barczewo – Olsztyn działa czternastu przewoźników. Na trasie Barczewo – Olsztyn odbywa się około 200 kursów dziennie z czego MPK realizuje po 20 kursów do Olsztyna i do Barczewa. Pasażerowie nie zwracają uwagi na rozkłady jazdy autobusów. Najgorszą ofertę cenową ma MPK, nie zaproponowano korzystnej zmiany cen biletów. Przewoźnicy walczą o klienta, tak więc wycofanie MPK nie podniesie cen biletów.


Pan Bogdan Matłoka - wnętrze tej analizy jest jasną sprawą. Linia nr 14 ma przyzwyczajenia historyczne.


Pan Krzysztof Zienkiewicz - powinien zostać zmieniony układ taryfowy, przewoźnicy prywatni oferują tańsze ceny, MPK nie daje żadnych ulg. Nie widzę powodu, aby dofinansowywać linię nr 14. Pojawią się nowe autobusy i nowi przewoźnicy.


Do punktu 2.

Ewa Orłowska Dyrektor Miejskiego Zespołu Oświaty i Zdrowia - szczegółowo przedstawiła informacje na temat przygotowania obiektów szkolnych w Gminie Barczewo. W Szkole Podstawowej w Barczewie wykonano instalacje ppoż. Zostały wymienione okna i sanitariaty w szkole podstawowej w Barczewku. W szkole podstawowej w Bartołtach Wielkich wymieniono okna.

Modernizacja budynku B Szkoły Podstawowej w Barczewie będzie trwać do 30 września. Zostanie wymienione ogrzewanie (grzejniki i rury), 2 pomieszczenia na strychu zostały zaadaptowane. Również do końca września okna zostaną wymienione


Pan Czesław Buńkowski – czy modernizacja wpłynie korzystnie na komfort cieplny?


Burmistrz Lech Jan Nitkowski – mamy zaoszczędzone ciepło przez wymianę centralnego ogrzewania, w klasach będzie cieplej. Remont wykonany jest komfortowo.


Do punktu 3

Informacje do punktu 3 przedstawiła Pani Ewa Orłowska.


Pan Tomasz Michałowski – poprosiłem Panią Ewę Orłowska o zorganizowanie wykazu zdarzeń nadzwyczajnych, ponieważ Pani Orłowska ma obowiązek informowania o wypadkach w szkole. Taki wykaz pozwoli nam przybliżyć analizę pracy dyrektora w szkole.


Burmistrz Lech Jan Nitkowski – myślę, że taki wykaz jest nam niepotrzebny, ponieważ jesteśmy informowani o wypadkach uczniów. Uważam, że analiza pracy dyrektora szkoły jest zbędna, ponieważ jest to normalne, że nie wszystkie dzieci uczęszczają do gimnazjum w Barczewie. Robimy poczynania, aby przekonać dzieci i rodziców do uczęszczania do naszej szkoły.


Pan Tomasz Michałowski – słyszałem, że będzie odchodziło po 15 uczniów do innych szkół.


Pan Piotr Mostek – myślę, że trzeba zrobić ankiety dlaczego dzieci idą do innych szkół.


Pan Andrzej Moszczyński – dzieci, które uczęszczają do innych szkół, to dzieci z Łęgajn. Warto pomyśleć, aby utworzyć gimnazjum w Łęgajnach.


Zastępca Burmistrza Marek Szter – myślę, że to nie warunki decydują o tym, gdzie pójdzie dziecko, tu chodzi o to, że są dzieci dojeżdżające ze wsi.


Pan Bogusław Matłoka - myślę, że ankieta byłaby dobrym rozwiązaniem.


Komisja Oświaty, Zdrowia i spraw społecznych wnioskuje o przedstawienie wykazu zdarzeń nadzwyczajnych oraz ilościowy wykaz wykaz uczniów kończących szóste klasy w Gminie, a podejmujące naukę w Gimnazjum.


Do punktu 4.

Pani Alina Jakończuk – został przygotowany projekt uchwały w sprawie przyjęcia „ Regulaminu konsultacji społecznych z radą działalności pożytku publicznego oraz organizacjami pozarządowymi. Dany projekt nie został skonsultowany z organizacjami pozarządowymi.


Pan Bogusław Matłoka – konsultacje odbędą się w piątek 27 sierpnia 2010 r


Do punktu 5.

Skarbnik Dorota Kondratowicz – szczegółowo przedstawiła projekt uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. Zmianą jest wieloletni plan finansowy, będą składane wyjaśnienia.


Pani Alina Jakończuk – czy termin 15 września nie jest za krótki do składania wniosków?


Skarbnik Dorota Kondratowicz – spróbujemy ten termin przesunąć do 30 września.


Komisja pozytywnie przyjęła projekt uchwały.


Do punktu 6.

Pani Dyrektor Centrum Kultury i Promocji Gminy Mariola Łukowska poprosiła o wprowadzenie do porządku obrad sesji projekt uchwały w sprawie udostępniania świetlic wiejskich mieszkańcom wsi i udzieliła obszernych informacji.









Podpisy Przewodniczących Stałych Komisji Rady:

1)................................................................................


2).................................................................................


3).................................................................................


4).................................................................................


5)..................................................................................


6)....................................................................................


7)...................................................................................

Protokołowała

Magdalena Łaniewska