SPRAWY OBYWATELSKIE
UWAGA! Wnioski o wydanie numeru PESEL dla obywateli Ukrainy - język ukraiński oraz język rosyjski
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych |
| ||
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są: 1. Burmistrz Barczewa, mający siedzibę w Urzędzie Miejskim w Barczewie, pl. Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo – w zakresie rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz prowadzenia i przetwarzania danych w rejestrze mieszkańców oraz przechowywanej przez Burmistrza dokumentacji pisemnej; 2. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za nadawanie numeru PESEL oraz utrzymanie i rozwój rejestru PESEL; 3. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitych zasad postępowania w kraju w zakresie ewidencji ludności oraz zapewnia funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej dostęp do rejestru PESEL. |
| |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem – Burmistrzem Barczewa można się skontaktować poprzez adres email umb@barczewo.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować poprzez adres mail iod@mswia.gov.pl, formularz kontaktory pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/formularz-kontaktowy lub pisemnie na adres siedziby administratora. |
| |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator – Burmistrz Barczewa wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email lukasz.jara@gptogatus.pl. Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania. |
| |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO) w związku z przepisem szczególnym ustawy; · przez Burmistrza Barczewa - w celu wprowadzenia Pani/Pana danych do rejestru PESEL, udostępniania z niego Pani/Pana danych oraz prowadzenia rejestru mieszkańców – na podstawie art. 6a, art. 10, art. 11 oraz art. 50 ust. 1 pkt 2 ustawy o ewidencji ludności · przez Ministra Cyfryzacji i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji – w celu prowadzenia ewidencji ludności na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie danych identyfikujących tożsamość oraz status administracyjnoprawny osób fizycznych wprowadzanych do rejestru PESEL – na podstawie art. 2, art. 5 ust. 3 i 4 oraz art. 6 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności. |
| |
ODBIORCY DANYCH |
Odbiorcami danych są podmioty przetwarzające dane: · Centrum Personalizacji Dokumentów – w zakresie udostępniania danych z rejestru PESEL w imieniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie wniosków o udostępnienie danych złożonych przed 1 lipca 2019 r. · Centralny Ośrodek Informatyki – w zakresie technicznego utrzymania rejestru PESEL i jego rozwoju w imieniu Ministra Cyfryzacji · ARAM Software sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - podmiot świadczący usługi w zakresie utrzymania i serwisu systemu obsługującego rejestr mieszkańców Pani/Pana dane osobowe udostępnia się podmiotom: · służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; · osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; · osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody Pani /Pana zgody; · jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; przez: · Burmistrza Barczewa – z rejestru mieszkańców w trybie indywidualnych zapytań oraz zapewnienia do danych dostępu online - podmiotom wskazanym powyżej w pkt 1-4, z rejestru PESEL w trybie indywidualnych zapytań podmiotom wskazanym w pkt 1-3; · Ministra Cyfryzacji – z rejestru PESEL w trybie zapewnienia do danych dostępu online - podmiotom wskazanym powyżej w pkt 1 oraz w trybie indywidualnych zapytań podmiotom wskazanym w pkt 4; · Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji - z rejestru PESEL, w zakresie wniosków o udostepnienie danych złożonych przed 1 lipca 2019 r., w imieniu Ministra dane udostępnia podmiotom wskazanym powyżej w pkt 1-3 w trybie indywidualnych zapytań Centrum Personalizacji Dokumentów. Pani/Pana dane Burmistrz Barczewa miasta udostępnia także stronom postępowań administracyjnych prowadzonych na podstawie ustawy o ewidencji ludności i Kodeksu postępowania administracyjnego, których jest Pan/Pani stroną lub uczestnikiem w trybie udostępnienia akt tych postępowań. |
| |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Zgodnie z art. 12a ustawy o ewidencji ludności dane osobowe zgromadzone w rejestrze mieszkańców oraz w rejestrze PESEL przetwarzane są bezterminowo. Dane zgromadzone w formie pisemnej są przetwarzane zgodnie z klasyfikacją wynikająca z jednolitego rzeczowego wykazu akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki (rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. Dz.U. Nr 14, poz. 67): · dokumentacja spraw z zakresu ewidencji ludności po 50 latach jest oceniana pod kątem możliwości zniszczenia natomiast dotycząca aktualizacji danych w ewidencji ludności niszczona jest po 5 latach; · dokumentacja spraw meldunkowych niszczona jest po 10 latach; · dokumentacja spraw związanych z udostępnianiem danych i wydawaniem zaświadczeń z ewidencji ludności niszczona jest po 5 latach. |
| |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci. |
| |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa Telefon: 22 531 03 00 |
| |
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH |
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy: - kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska, - organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego, - organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty, - wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport, - wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego. Rejestr mieszkańców zasilany jest danymi z rejestru PESEL. |
| |
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności (art. 8 i 10 ustawy). W przypadku działania na wniosek odmowa podania danych przez ich posiadacza skutkuje nie zrealizowaniem żądania nadania lub zmiany numeru PESEL, zameldowania, wymeldowania, rejestracji wyjazdu, powrotu lub udostępnienia danych. Nie wykonanie obowiązku meldunkowego przez cudzoziemców nie będących obywatelami państwa członkowskiego UE lub członkami ich rodzin zagrożone jest karą grzywny. |
| |
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 oraz art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych w skrócie RODO, Urząd Miejski w Barczewie, zwany dalej Urzędem informuje:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Barczewa, Urząd Miejski w Barczewie Plac Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo, tel. 895148303, e-mail: umb@barczewo.pl,
-
Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie jest Damian Pająk, z którym można się skontaktować poprzez skrzynkę e-mail iod@barczewo.pl
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie:
-
art.6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze),
-
art. 6 ust. 1 lit. e RODO (wykonywanie władzy publicznej).
-
Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych (np. w celu obsługi systemu informatycznego).
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane i przechowywane będą przez Administratora przez okres wynikający z przepisów prawa, na podstawie ustawy z 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 533) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
-
W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pani/Pan prawo do dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia danych osobowych oraz zgłoszenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie odbywa się niezgodnie z prawem.
-
Podanie danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niemożnością rozpatrzenia sprawy.
-
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani przekazane do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
-
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
Załączniki (14) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Matysek |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Matysek |
Data wprowadzenia: | 2012-02-20 15:12:44 |
Opublikował: | Krzysztof Matysek |
Data publikacji: | 2012-02-20 15:15:26 |
Ostatnia zmiana: | 2023-11-17 11:13:14 |
Ilość wyświetleń: | 13604 |