P  R  O  T  O  K  Ó  Ł  nr  VI/2015

z obrad  sesji Rady Miejskiej w Barczewie, która odbyła się w dniu 24.02.2015r

 

Miejsce obrad  -  sala  w Centrum Kultury i Promocji Gminy w Barczewie.

 

Godzina rozpoczęcia  obrad  -  11.00

 

W obradach VI/15 sesji uczestniczyli wszyscy radni – zgodnie z załączoną  listą

obecności.

 

Do punktu 1.

 

Obrady VI/15 sesji otworzył pan Andrzej Maciejewski – Przewodniczący Rady Miejskiej w Barczewie.

 

Pan Maciejewski stwierdził prawomocność obrad dzisiejszej sesji Rady.

 

Pan Andrzej Maciejewski powitał wszystkich przybyłych na obrady sesji.

 

Do punktu 2.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-w związku z chorobą dyrektora Centrum Kultury i Promocji Gminy proponuję

zdjąć z porządku dzisiejszych obrad punkt 13 „Sprawozdanie z działalności Centrum Kultury i Promocji Gminy w 2014r, przedstawienie zaplanowanych działań na 2015r.”

 

Radni  j e d n o g ł o ś n i e  (15)  przyjęli wniosek pana Maciejewskiego.

 

Pan Dariusz Jasiński:

-wnioskuję o zdjęcie z porządku obrad punktu 23 „Projekt uchwały w  sprawie wysokości  stawek opłat za zajęcie pasa  drogowego”.

 

Radni  j e d n o g ł o ś n i e (15)  przyjęli wniosek  pana Jasińskiego.

 

Pani Krystyna Mańkowska :

-proszę o zdjęcie z porządku obrad punktu 19 „uchwalenie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Barczewo” w związku z otrzymaniem od pani Anny Leigh pisma .

 

Pan Lech Nitkowski – burmistrz Barczewa:

-my jesteśmy prawnie związany z terminami. Mamy wdrożone wszystkie  procedury

Ten kto jest niezadowolony może odwołać się do Starostwa, do Wojewody.

Jeżeli my nie uchwalimy studium i planu  to zrobi to za nas Wojewoda.

 

Głosowanie wniosku pani Mańkowskiej.

 

„Za” zdjęciem z porządku obrad punktu 19  nikt nie głosował;

„Przeciw” zdjęciu punktu 19 głosowało 12 radnych

Od głosu wstrzymało się 3 osoby.

 

Porządek obrad po zmianach:

 

3.Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji Rady Miejskiej w Barczewie.

4.Sprawozdanie Burmistrza Barczewa z działalności między sesjami Rady.

5.Sprawozdanie z prac komisji Rady Miejskiej w Barczewie.

6.Interpelacje i zapytania radnych.

7.Zapytania  Sołtysów i Przewodniczących Rad Osiedlowych.

8.Odpowiedzi

9.Sprawy różne i wolne wnioski.

10.Rozpatrzenie skargi.

11.Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów  Alkoholowych w Barczewie za okres 2014 roku.

12.Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy

Barczewo za 2014r.

13.Sprawozdanie z wykonania funduszy  sołeckich  za 2014r.

14.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejskiej Przychodni Zdrowia za rok 2014.

15.Projekt uchwały w sprawie ustalenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Barczewo.

16.Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr III/13/14 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 30 grudnia 2014r w sprawie wyrażenia zgody  na przyjęcie darowizny  nieruchomości.

17.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na  udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości.

18.Projekt uchwały w sprawie  uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy  Barczewo.

19.Projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki opłaty na terenie gminy

Barczewo.

20.Projekt uchwały w sprawie zmiany  uchwały nr XXXIX(241)13 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 25 marca 2013r w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa , określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkasa.

21.Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LIV(368)14 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 28 maja 2014r w sprawie poboru  opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso.

22.Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Barczewo na lata 2015-2024.

23.Zmiana budżetu na 2015r.

24.Zakończenie obrad VI/2015 sesji Rady Miejskiej w Barczewie.

 

Porządek obrad przyjęty został jednogłośnie.

Do punktu 3.

Protokół z obrad poprzedniej sesji przyjęty został przez radnych jednogłośnie (15).

 

Do punktu 4.

 

Sprawozdanie z działalności między sesjami Rady Miejskiej przedstawił Burmistrz Barczewa pan Lech Jan Nitkowski.

 

Pan Nitkowski powiedział między innymi:

 

-rozstrzygnięty został przetarg  na  bieżące utrzymanie dróg.

-prośba o delegowanie 2 radnych, z którymi będę miał ścisły kontakt w sprawie pozyskiwania środków. Gminę interesują tylko środki twarde.

Dobrze by było  gdybym miał również 3 osoby w Radzie do kontaktu  w ZIT-ach, i w sprawach związanych z Cittaslow;

 

-rozliczona jest już inwestycja rewitalizacji Muzeum i  budynku po Kościele Ewangelickim;

-konserwator zabytków postawił nam do dyspozycji 20 macew  żydowskich.

Proszę o podpowiedź co z tym zrobić.

-odbyliśmy spotkanie  u Starosty w sprawie utworzenia w Barczewie szkół ponadgimnazjalnych;

-złożyliśmy do Marszałkostwa o środki na remont kapliczek:

a)na ulicy Warmińskiej,

b)na ulicy Granicznej

c)na ulicy Kościuszki-Obrońców Warszawy;

-spotkałem się z Przewodniczącym Sejmiku panem Żuchowskim w sprawie

dofinansowania Festiwalu im. Feliksa Nowowiejskiego;

-dziś umówiłem spotkanie  z panem Boberem z Agencji Rolnej w Olsztynie..Proszę o udział w tym spotkaniu państwa radnych.

 

Do punktu 5.

 

Sprawozdania z działalności poszczególnych  Komisji Rady.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-w dniu 5 stycznia 2015r Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska odbyła wspólne posiedzenie  z Komisją Rewizyjną, na którym  omawiano tematy dotyczące:

a)wydania opinii w sprawie  projektu budżetu na 2015r;

b)autopoprawek do zmian w budżecie Gminy Barczewo.

 

-na posiedzeniu w dniu 23 stycznia 2015r Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska

zapoznała się z projektem uchwały i  „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest” dla Gminy Barczewo na lata 2014-2032;

 

-w dniu  12 lutego 2012r odbyło się posiedzenie Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska w poszerzonym składzie o przewodniczących komisji: Finansów Publicznych i Do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych. Posiedzenie to było posiedzeniem wyjazdowym do miejscowości Tumiany i Nikielkowo.

Tematy wyjazdu to:

a)wydanie opinii na przebudowę drogi oraz sprzedaż budynku po byłej szkole w Tumianach;

b)oględziny stanu technicznego dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie sołectwa Nikielkowo i Wójtowo.

 

Pan Rafał Surmański:

-na posiedzeniu Komisji Oświaty omawiany był temat dotyczący podjęcia decyzji w sprawie utworzenia klas sportowych oraz szkół ponadgimnazjalnych. Jesteśmy w stanie stworzyć warunki edukacyjne takie (klasy sportowe) aby uczniowie nie musieli uciekać z naszych szkół do Olsztyna.

 

Pan Bogdan Caruk:

-komisja do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych spotkała się dwukrotnie

3 i 13 lutego 2015. Zajmowaliśmy się  sprawą wydania opinii w sprawie zakupu przez WROTA w Lamkowie nieruchomości gminnej. Wizytowaliśmy też na terenie

miasta i gminy lokale mieszkalne.

 

Pan Mariusz Dowgiałło:

-Komisja  Promocji  spotykała się czterokrotnie. Ustalony został termin uroczystości

wręczenia  Aniołów Sukcesu i Barczewianina Roku. Uroczystość odbyć ma się

odbyć 19 marca 2015r w budynku byłego Kościoła Ewangelickiego. Ustalony został również termin Gali Sportu., która odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2015r.

Omawialismy również tematy:

-funkcjonowania Centrum Kultury i Promocji Gminy,

-wymiany partnerskiej z gminą Hagen a.T.W.

-postawienie wiat przystankowych na Pisie,

-wstrzymanie wydatkowania środków finansowych na zakup artykułów promocyjnych  a przeznaczenie tych środków  na film promujący Gminę.

-omawialiśmy z Prezesami Klubów Sportowych plan naprawczy  boisk.

 

Pani Dorota Kaczorowska:

-Komisja pracowała nad kwestią pozyskiwania funduszy unijnych przez jednostki podległe urzędowi oraz rozpatrywała skargę mieszkanki Barczewa na MOPS w Barczewie.

 

Do punktu 6.

 

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Pan Andrzej Maciejewski – jest nowa odpowiedź na interpelację pani Krystyny Mańkowskiej.

 

Pan Jarosław Bonus odczytał odpowiedź.

 

Pan Lech Nitkowski :

-szukamy w budżecie 44 tysięcy zł  na wykonanie wiat.

 

Interpelacja pani Krystyny Mańkowskiej w sprawie  działek  we Wrócikowie stanowiących drogi.

 

Pan Andrzej Maciejewski – otrzymałem to w czwartek. Burmistrz sugeruje  aby przekazać to do rozpatrzenia  merytorycznym komisjom Rady. Jeszcze tego nie przekazałem. Proszę o przekazywanie odpowiedzi wcześniej.

 

Pan Lech nitkowski:

-wiąże się to z likwidacją  Spółdzielni we Wrócikowie. To nie urzędnik będzie to przejmował tylko Państwo. My do Państwa występujemy o opinię i decyzję.

Zorganizujemy spotkanie i przekażemy to na sesję do Państwa decyzji.

 

Pani Halina  Bronka:

-czy jednocześnie można przejąć i urządzenia znajdujące się w tych działkach?

 

Pan Lech Nitkowski:

-to się musi  toczyć jednocześnie.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-pan Kazimierz Kozon składał również interpelację.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-na razie będę bazował na tym i poczekam co odpowiedzą przewoźnicy.

 

Pan Lech Nitkowski:

-Radosty, Leszno, Szynowo przysłały listy osób, które będą korzystały z przewozów

gdyby takie zostały uruchomione.

 

Interpelację pani Anny Wojszel i odpowiedź odczytał  pan Andrzej Maciejewski.

 

Pan Lech Nitkowski:

-od dziś pan również będzie niezwłocznie otrzymywał  odpowiedzi na interpelacje.

 

Interpelacja  pani Haliny Bronka.

 

Pani Halina Bronka:

-bardzo się cieszę, że pan burmistrz dostrzega potrzebę poprawy estetyki w miejscach zbiórek nieczystości. Ja w imieniu mieszkańców Starego Miasta

oczekuję pobudowania odpowiednich boksów , zadaszonych, wybetonowanych.

 

Pan Lech Nitkowski:

-na początku marca spotykamy się z zarządcami Wspólnot i z panią prezes ZUK. Wybierzemy miejsca i pobudujemy porządne wiaty.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-na Osiedlu Słonecznym w Barczewie  pojemniki na „psie złotka” nie są opróżniane.

Proszę to uregulować.

 

Pan Dariusz Jasiński:

-wpłynęła oferta ZUK na  opróżnienie tych pojemników i ta oferta jest realizowana.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-na moim terenie leżą dwa worki śmieci. Zgłaszałem już ten problem. Śmieci niestety dalej tam leżą. Myślę, że zabiorę je do swojego pojemnika.

 

Pani Halina Bronka:

-proszę o poinformowanie radnych ze Starego Miasta i przewodniczącej Osiedla Stare Miasto o terminie spotkania w sprawie budowy  boksów śmietnikowych na Starym Mieście.

 

Pan Andrzej Maciejewski – interpelacja pana Dowgiałło na temat tego czy ZBK może świadczyć usługi na mieniu komunalnym. Jeśli nie to dlaczego ZBK nie przekształcono w Spółkę.

 

Pan Adam Dowgiałło:

-odpowiedź otrzymałem 10 stronicową. Czy jest możliwość skrócenia tego i czy radca prawny Urzędu mógłby pod tą odpowiedzią napisać wniosek?

 

Pan Lech Nitkowski:

-ja takiego zapytania – dlaczego ZBK nie został przekształcony w Spółkę – nie rozumiem. To państwo powinniście wystąpić z takim wnioskiem. Omówmy ten temat  na spotkaniu ze mną. Ludzie  zatrudnieni w ZBK mają mieć pełen komfort pracując przy remontach, sprzątaniu itp. Jeśli państwo dojdziecie  do wniosku, że

przekształcamy  Zakład to musimy się nad tym zastanowić i  rozmawiać merytorycznie.

 

Trzy interpelacje pani Anny Wojszel:

1.budowa studni na terenie cmentarza komunalnego w Wipsowie. Czy jest taka możliwość i ile to będzie kosztowało?

 

2.postawienie znaku drogowego ograniczającego prędkość do 30km na godzinę i postawienie znaku wjazdu pojazdów ciężarowych na drodze gminnej w Wipsowie, dz.247. Czy jest taka możliwość?

 

3.czy jest możliwość  pobudowania  utwardzonej alei na  terenie Cmentarza

Komunalnego w Wipsowie.

 

Pan Lech nitkowski;

-to nie są interpelacje ale zapytania. Uruchamia się całą procedurę przy interpelacjach a można to zrobić w formie zapytania.

 

Pan Andrzej Maciejewski przedstawił interpelację pani Krystyny Mańkowskiej:

-czy jest możliwość pobudowania oświetlenia na drodze gminnej G 164007 N Bark?

 

-wskazanie granic drogi G 164007 w Kaplitynach środkowych;

-remont drogi G 164007 w Kaplitynach środkowych polegający na ułożeniu płyt betonowych JUMB.

 

Pan Andrzej Maciejewski przedstawił interpelację grupy radnych Rady Miejskiej w Barczewie w sprawie:

-podjęcia działań związanych z utworzeniem  rejestru  umów dostępnego  w BIP Urzędu Miejskiego w Barczewie.

 

Kopie interpelacji stanowią załącznik do protokółu.

 

Pan Lech nitkowski:

-kto pokryje etat człowieka wprowadzającego to do internetu. Wszystkie zadania ogłaszamy na naszym BIP-ie. Tak szczegółowe informacje jest to niestety dodatkowa praca.

 

Pan Adam Dowgiałło :

-jest to temat do dyskusji.

 

Pan Nitkowski:

-szanujcie państwo swój i nasz czas. Jak macie pomysły to ja przyjmuję codziennie. Jestem otwarty. Załatwiamy tematy na miejsce. Procedujmy to tak aby nam się żyło  lepiej.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-interpelację tą podpisało więcej radnych a nie tylko radny Dowgiałło.

 

Pani Halina Bronka:

-zasadne by było  spotkanie się  radnych w tej sprawie.

 

Pan Andrzej Moszczyński:

-mamy możliwość pisania interpelacji i z tego prawa możemy korzystać.

 

Pani Alina Jakończuk  zawnioskowała za zakończeniem tej dyskusji.

 

Wniosek pani Jakończuk przyjęty został jednogłośnie.

 

Pani Halina Bronka przedstawiła swoje zapytania w sprawie:

-kiedy zakończona zostanie modernizacja-przebudowa  dalszej części ulicy Grottgera i skrzyżowania Granicznej  z Kościuszki umożliwiające bezpieczne dojście oraz dojazd samochodem do okolicznych domów.

 

Pan Adam Dowgiałło:

-czy jest możliwość pozostawienia 2-3 macew w Synagodze?

Pan Kazimierz Kozon:

-wnioskuję o podjęcie rozmów z Agencją Nieruchomości Rolnych w Olsztynie na temat możliwości  posadowienia i sfinansowania budowy sieci kanalizacyjnej z Odryt, Jedzbarka,Krupolin, Kierzlin i Zalesia do Barczewa.

-sołtys  Jedzbarka złożył  do Agencji Nieruchomości Rolnych  prośbę o dofinansowanie budowy kanalizacji w miejscowości Jedzbark.

 

Pan Kozon:

-należą się  panu burmistrzowi  słowa podziękowania   za zaangażowanie  w ten temat.

 

Pan Jarosław Bonus:

-9 lutego 2015r odbyło się Zebranie Mieszkańców Osiedla Domków Jednorodzinnych w Barczewie.

Pan Bonus odczytał 16 wniosków, które zostały sformułowane na tym Zebraniu.

 

Pan Bogdan Caruk:

-skrzyżowanie Warmińskiej z Wiejską - powstało wgłębienie w drodze;

-uszkodzona jest kostka na ulicy Północnej;

-brak oświetlenia na ulicy Północnej – dojście do Gimnazjum jest tak bardzo ciemno;

-należy nadlać asfalt na ulicy Traugutta.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-czy został złożony do budżetu na 2015r  wniosek na zaprojektowanie oświetlenia na drodze Wójtowo-Nikielkowo;

-co zrobiono w sprawie remontu wiaduktu w Nikielkowie. Jego stan grozi katastrofą budowlaną.

 

Pan Lech Nitkowski:

-budżet jest wspólny. Jeśli któraś z Komisji złoży wniosek o zaprojektowanie  oświetlenia w tej drodze  i wskaże skąd mamy  wziąć te środki  to to robimy.

Moja odpowiedź jest taka: my z panią skarbnik jesteśmy  do szukania  pieniędzy w budżecie. Jeśli na przyszłej sesji powiemy, że mamy np. 600 tysięcy zł to państwo podejmiecie decyzję  na co je przeznaczyć. Bez państwa tego nie zrobimy. Siadamy do stołu wspólnie  i  je dzielimy.

 

Pan Andrzej Maciejewski – powtarzam pytania:

-czy został złożony do budżetu na 2015r wniosek na zaprojektowanie oświetlenia  na drodze Wójtowo-Nikielkowo?

-co zrobiono w sprawie remontu wiaduktu w Nikielkowie. Jego stan grozi katastrofą budowlaną?

 

Pan Andrzej Moszczyński:

-czy była już komisja objazdowa na drogach. Chciałbym w niej uczestniczyć.

 

-w bardzo złym stanie jest droga dojazdowa do marketu w Łęgajnach. Teren w

Łęgajnach  jest bardzo trudny. Ulica Lipowa, z drugiej strony stawu jest w złym stanie. Zbiera się tam woda. Mieszkańcy proszą mnie o umówienie spotkania z burmistrzem w sprawie odwodnienia tej drogi i uregulowania drogi w okolicach przystanku autobusowego w Łęgajnach.

 

Pani Alina Jakończuk :

-mieszkańcy Osiedla Nowego Miasta  proszą o uruchomienie  sprzedaży  działek  po budowę garaży;

-mieszkańcy  ul.Wojska Polskiego 46-50 pytają się  czy nie można  na parkingu postawić (przez Gminę) wiat garażowych i wydzierżawiać ich dla mieszkańców.

 

Do punktu 7.

 

Zapytania Sołtysów i Przewodniczących Rad Osiedlowych.

 

Pan Franciszek Zarzecki – Sołtys Tumian:

 

-chciałbym wiedzieć kiedy  zostanie wysłana odpowiedź do Agencji w Olsztynie na pismo z dnia 21 stycznia 2015r, które dotyczy  przebudowy drogi w Tumianach. Agencja nie może ogłosić przetargu bo nie mają  uchwały Rady Miejskiej w Barczewie w sprawie partycypacji gminy w kosztach przebudowy tej drogi.

 

Pani Stanisława Mróz – Sołtys Wrócikowa:

-kiedy mogę zorganizować spotkanie naszej Spółdzielni?

 

Pan Łukasz Wasilewski – Sołtys Ramsówka:

-dziękuję za odpowiedź na moje pismo. Zabiegam o  jednomyślność  w sprawie wody dla Ramsówka. Wodociąg  nam się również należy.

 

-proszę o  to aby  pan lub pani protokolant  przyłożyli się w sposób bardziej merytoryczny  do wpisywania do  protokółu moich wypowiedzi .

 

Pan Marek Adamkowski – Przewodniczący Osiedla Domków Jednorodzinnych w Barczewie:

-bardzo dobrze będzie wyglądało jeśli BIP będzie uzupełniony o protokóły z posiedzeń Komisji  oraz  jak będą umieszczane  na BIP-ie wszystkie  umowy;

 

-prośba o pilne rozpoczęcie naprawy  ulicy Orzeszkowej oraz innych ulic na domkach jednorodzinnych.

 

Pani Anna Wojszel:

-proszę o wymierzenie działki nr 52 w Prólach.

 

Do punktu 8.

 

Odpowiedzi.

 

Pan Lech Nitkowski – burmistrz Barczewa:

dla p.Haliny Bronka:

-udział radnych Starego Miasta w spotkaniu na temat  pobudowania boksów

śmietnikowych – uwaga słuszna. Zawiadomimy państwa.

-droga Grottgera; jeśli zostaną pieniądze po rozliczeniach to zaproponujemy radnym co zrobić;

-pasy na  skrzyżowaniu Kościuszki z Graniczną. Powiat nas zbył w tej sprawie . Zrobimy ponownie spotkanie w tej sprawie. Również uważam, że to powinno tam być;

 

dla pana Dowgiałło:

-macewy w Synagodze. Bez zgody Pojezierza Olsztyn nie możemy tego zrobić. Jeśli się zgodzą  to wystąpimy o to.

 

Dla pana Jarosława Bonusa:

- w sprawie złożonych przez pana 16 wniosków z Osiedla Domków Jednorodzinnych - udzielimy odpowiedzi na piśmie;

 

Dla pana Bogdana Caruka:

-droga do Gimnazjum, Warmińska-Wiejska, zjazd do Wrócikowa, Traugutta – zrobimy to kompleksowo.

 

Dla pana Andrzeja  Maciejewskiego:

-udzielimy  odpowiedź na piśmie.

 

Dla pana Andrzeja Moszczyńskiego:

-dojazd do marketu, droga przy przystanku – to wymaga  wzajemnej współpracy z powiatem olsztyńskim. Porozmawiamy o tym na spotkaniu;

 

Dla pani Aliny Jakończuk:

-dziwię się pomysłowi pobudowania przez gminę wiat garażowych i wydzierżawienia ich dla mieszkańców. Trwałego nic tam nie postawimy bo jest tam plan, który mówi wyraźnie co można tam zrobić. Poza tym jest tam parking;

 

Dla pana Franciszka Zarzeckiego – Sołtysa Tumian:

-musimy szukać pieniędzy w budżecie. Na następnej sesji  postawimy wniosek o dofinansowanie/partycypację w budowie tej drogi. Jest na to zgoda Rady. Trudność polega na tym, że  Agencji nie możemy przekazać środków więc  zadanie to będzie nasze.

 

Dla pani Anny Wojszel:

-dokonamy wymierzenia tej działki.

 

Dla pani Stanisławy Mróz – Sołtys Wrócikowa:

-uzgodnię termin i zadzwonię.

 

Do punktu 9.

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

Pan Lech Nitkowski:

-wziąłem udział w spotkaniu w sprawie  utworzenia/powstania w Barczewie Uniwersytetu Trzeciego Wieku. W kwietniu ruszają pierwsze warsztaty. Pomysłodawcą tego przedsięwzięcia jest pani Anna Rok. Dziękujemy za to.

 

Obrady sesji opuścił radny Krzysztof Ludwiniak.

 

Pan Lech Nitkowski:

-odwiedziła mnie  Rada Sołecka Wójtowa w sprawie lokowania  świetlicy w Wójtowie.Mamy trzy propozycje. Sprawa jest w rozpatrzeniu.

 

Pan Andrzej Maciejewski – mieszkańcy Osiedla Leśnego, ulicy Klonowej rozpoczęli

2  lata temu utwardzanie drogi we własnym zakresie. Pan burmistrz zobowiązał się wówczas do znalezienia środków na  wyasfaltowanie tej drogi.

 

Rada wyraziła zgodę na udzielenie głosu dla pani Marii Sidor.

 

Pani Maria Sidor:

-do dziś nie wiemy czy w Wójtowie jest boisko, czy go nie ma. Pan burmistrz powiedział, że ja się uparłam na ten teren. Muszę się do tego odnieść. Znalazłam wspólnie z burmistrzem działkę. Prowadziliśmy w tej sprawie negocjacje. Okazało się ,że tam  boisko nie może istnieć. Wskazaliśmy burmistrzowi kolejne 2 działki

i wystąpiłam do burmistrza o ich przekazanie. Otrzymaliśmy na ten teren umowę użyczenia. Teren doprowadziliśmy do ładu. Przeznaczyliśmy na ten cel z naszych pieniędzy 27 tysięcy zł. W ramach projektu „Aktywna Wieś” złożyliśmy wniosek  o

środki. Pan burmistrz stwierdził, że boiska nie będzie. Przez pana opieszałość nie mamy boiska. Co stało się z pieniędzmi, które Gmina otrzymała w ramach odszkodowania za działki przy „16”?

 

Pan Lech Nitkowski:

-czas wyborów się skończył. Urzędnicy nie mogą działać przeciwko samorządowi.

Nikt nie wiedział, że tam jest torf. Burmistrz nie może decydować o mieniu bez pozytywnej opinii Rady.

 

Pan Marek Szter:

-radny Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego :

-po raz pierwszy , w mojej osobie, mamy przedstawiciela w Sejmiku. Jest to szansa. Myślę, że w niektórych sprawach będą mógł pomóc. Pieniądze unijne, które się pojawią, być może będą ostatnimi, które się pojawią więc należy z nich

korzystać.

 

Pani Anna Leigh ze Skajbot:

-pan burmistrz powiedział, że są procedury, które odbywają się zgodnie z prawem. Jest to stwierdzenie ogólne. Mój wniosek złożony na poprzedniej sesji został

zignorowany.

-informuję upominająco, że nikt z państwa nie raczył się ze mną skontaktować. Zostałam zignorowana;

-jeżeli państwo nie zapoznacie się dogłębnie z moimi wnioskami to będziecie  państwo współuczestnikami procesu utraty przeze mnie mojej majątkowej i zdrowotnej części;

-plan i studium to są  różne etapy tego samego procesu. Otrzymuje w Urzędzie,

że studium mnie nie dotyczy a jedynie plan. Zostałam rozmyślnie wprowadzona w błąd .

Doskonale rozumiem, że region musi się rozwijać, jednakże nie kosztem naszych interesów. Na mój wniosek dotyczący zastrzeżeń co do planu  przysłano mi z Gminy pismo podpisane przez burmistrza. Za kilka dni jakj zadzwoniłam do Urzędu to otrzymałam  odpowiedź, że nikt do mnie nie pisał. Odpowiada więc ALDESA za  burmistrza, podrzucając panu, panie burmistrzu na biurko pisma, które pan tylko podpisuje.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-pani Leigh otrzymała odpowiedź od pana burmistrza.

 

Pan Lech Nitkowski:

-proceduje zastępca  burmistrza i pani Ćwiek. W związku z wcześniejszymi pomówieniami wyłączyłem się z procedowania. ALDESA nie odpowiada na żadne

pisma, jest to kłamstwo.

 

Pani Halina Bronka:

-mam pytanie do ALDESY: czy w przypadku pani Leigh chodzi o duże pieniądze?

 

Pani Anna Leigh stwierdziła, że nie życzy sobie aby ALDESA wypowiadała się na temat pieniędzy.

 

Pan Adam Kirczok (ALDESA):

-na poprzedniej sesji mówiliśmy już o tym. Chciałem powiedzieć, że po uchwaleniu planu nikt nie zostanie pozbawiony nieruchomości. Zachowane są wszystkie procedury. Zawsze można się zwrócić do Starosty, który  zarządza odszkodowanie na podstawie  decyzji/wyceny dokonanej przez biegłego. Starosta zrobi to za nas jeśli się nie możemy dogadać. Proszę tego nie łaczyć.

 

Pan Andrzej Moszczyński:

-czy zachowane zostały wszystkie ramy czasowe?

 

Pani Ćwiek Iwona:

-wszystko zostało wykonane zgodnie z procedurami.

 

Pani Alina Jakończuk:

-czy mieszkańcy byli o tym informowani?

 

Pani Iwona Ćwiek:

-wszystko odbyło się zgodnie z obowiązującymi w tym temacie procedurami.

Pani Anna składała uwagi do planu nie do studium.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-proszę o opinię prawną czy Rada powinna zajmować się kwestią  odszkodowań.

 

Pani Halina Bronka:

-wniosek o zamknięcie  dyskusji w tym temacie.

 

Rada  j e d n o g ł o ś n i e (14) przyjęła wniosek pani Haliny Bronka.

 

Pan Lech Nitkowski:

-dbając o bezpieczeństwo gminy będzie przygotowany dokument o władztwie planistycznym, że to nie gmina odpowiada za szkody a wykonawca inwestycji.

 

Pan Nisztal – Sołtys Mokin:

-droga z Barczewa przez Mokiny do Silic. Chcemy z panem Markiem Szter wspomóc działania pana burmistrza w tym temacie.

 

Pani Grażyna Gałęziewska – radna powiatu olsztyńskiego:

-jeżeli chodzi o remonty dróg powiatowych to jest już sporządzony plan  na ten rok

i muszę powiedzieć , że na rok 2015 nie jest przewidziany remont tej drogi. Dziś  zebrałam od państwa sołtysów zebrałam wszystkie wnioski w sprawie naprawy dróg i jutro na posiedzeniu Komisji przekażę je dla  pani Starosty. W miesiącu marcu objeżdżali będziemy  drogi powiatowe i wówczas  rozważana będzie kwestia

naprawy tych dróg. Na sesjach będę państwa informowała na bieżąco.

 

Do punktu 10.

 

Rozpatrzenie skargi.

 

Wprowadzenia dokonał pan Andrzej Maciejewski.

 

Pani Danuta K..... (skarżąca) zabrała głos, powiedziała między innymi, że oboje z mężem są chorzy i dużo środków finansowych przeznaczają na zakup leków.

 

Pan Jarosław Złotkowski – dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Barczewie udzielił wyjaśnień w temacie skargi. Przedstawił również kryterium dochodowe, które upoważnia do korzystania  z pomocy społecznej. Stwierdził również, że  dochód państwa skarżących znacznie przekracza to kryterium. Pan Złotkowski stwierdził również, że skarżący korzystają z różnych innych form  pomocy społecznej, m.innymi z usług opiekuńczych i środków finansowych na zakup leków.

 

Pani Dorota Kaczorowska – przewodnicząca Komisji Rewizyjnej:

-po zapoznaniu się z dokumentacją oraz wszystkimi wyjaśnieniami w tej sprawie jak również po wysłuchaniu skarżącej Komisja Rewizyjna uznała skargę za bezzasadną. Dochód państwa K.... znacznie przekracza kryterium dochodowe upoważniające do korzystania ze środków pochodzących z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-prowadziłem z  panią K......(skarżąca) rozmowę na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej

Z rozmowy wynikało, że państwo ci mają  zadłużenie komornicze, którego nie może pokrywać MOPS.

 

Pan Andrzej Maciejewski odczytał projekt uchwały.

 

Na sali obecnych jest 14 radnych.

 

Rada  12 głosami „za” przy 2 głosach „wstrzymujących”  podjęła:

 

                                        U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr  VI(32)15

 

w sprawie rozpatrzenia skargi Pani Danuty K.........................

 

Do punktu 11.

 

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Barczewie za okres 2014 roku przedstawił  pan Jarosław Złotkowski – dyrektor MOPS w Barczewie.

 

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokółu.

 

Pani Halina Bronka:

-jak wygląda pana umocowanie prawne. Komisja może pana zawsze przegłosować. Wszystkie decyzje podejmuje 7 osób.

-do podziału jest  ponad 200 tysięcy zł. To są duże środki. Pisanie i rozliczanie wniosków jest trudne. Prosimy o informacje kto składał wniosek i jak on został dofinansowany.

Rozpatrywanie wniosków odbędzie się w lutym i może zdarzyć się , że niektóre kluby dostaną podwójne środki a niektóre nie bo nie potrafią napisać wniosków o dofinansowanie. Proszę o ogólnie dostępną informację o jawność na BIP-ie.

Proszę o informację dostępną na jakie zadania można pisać wnioski.

 

Pan Lech Nitkowski :

-umocowanie  pana dyrektora jest znacznie większe niż kogoś innego , ponieważ

odpowiada przede mną.

 

Do punktu 12.

Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie  gminy Barczewo za  2014r.

 

Sprawozdanie ze strony OSP Barczewo przedstawił pan Piotr Mostek.

 

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokółu.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-czy po przeszkoleniu dla płetwonurków mogą oni prowadzić  poszukiwania np. na jeziorach?

 

Pan Mostek:

-9 osób upoważnionych jest do schodzenia na 18 m głębokości.

 

Pan Kozon:

-czy na wiosnę nie można zorganizować w sołectwach szkoleń, spotkań o temacie działalności profilaktycznej?

 

Pan Mostek:

-robimy to w czasie festynów wiejskich. Jak mamy zaproszenie to jedziemy.

 

Pani Krystyna Mańkowska:

-kto odpowiada za zamarznięte hydranty na wsiach?

 

Pan Mostek:

-jest to ciężki temat. Za całą sieć zawsze odpowiada gmina.

 

Pani Halina Bronka:

-strażacy z gminy Barczewo są to bohaterowie naszych czasów i są przykładem jak

można pracować skutecznie.

 

Pan Dumka – Komendant komisariatu Policji w Barczewie przedstawił sprawozdanie Policji  ze stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Barczewo za 2014r.

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokółu.

Pan Dumka podziękował Gminie , Straży Pożarnej i Straży Miejskiej za współpracę

 

Pan Kazimierz Kozon:

-w Odrytach żyje  osoba, która stwarza niebezpieczeństwo dla sąsiadów ze względu na swoje pijaństwo. Często go ratujemy nawet żywnością. W jego mieszkaniu nie ma  wody. Obok mieszka rodzina, która żyje w ciągłym strachu aby nie spowodował pożaru. Myślę, że tu pan komendant może jedynie zadziałać. Najlepiej byłoby umieścić go  w zakładzie zamkniętym.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-proponuję tą sprawę przekazać  dla pana Złotkowskiego.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-ale z tym trzeba  coś zrobić. Tam są częste interwencje.

 

Pan Dumka:

-ale zawsze  taka osoba musi chcieć aby  mu pomóc. Oczywiście przekażemy to panu Złotkowskiemu.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-dziękuję i mam nadzieję, że mieszkańcy naszej gminy  będą bardzo zadowoleni z waszej działalności.

Pan Zbigniew Cipior – komendant Straży Miejskiej w Barczewie przedstawił  sprawozdanie Straży Miejskiej.

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokółu.

 

Pani Halina Bronka:

-dlaczego tych mandatów jest tak mało i na jaki cel są przeznaczane?

 

Pan Zbigniew Cipior:

-ponad 90 mandatów to nie jest tak mało. Pieniądze te wpływają do kasy gminnej.

 

Pani Halina Bronka:

-proszę taką informację przekazać do Wiadomości Barczewskich.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-bardzo mnie satysfakcjonuje  dobra współpraca Straży Miejskiej z Komisariatem Policji.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-jak będziemy mieli komisję objazdową to czy pan Komendant Straży Miejskiej pojechałby z nami  aby naocznie stwierdzić jaki jest w niektórych miejscach bałagan?

 

Pan Cipior:

-bardzo chętnie pojadę.

 

Do punktu 13.

 

Sprawozdanie z wykonania funduszy sołeckich  w 2014r przedstawił pan Krzysztof Zdziarstek – kierownik Wydziału Budownictwa w Urzędzie Miejskim w Barczewie.

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokółu.

 

Pan Kazimierz Kozon:

-czy w Odrytach u byłej pani  Sołtys jest na stanie kosiarka spalinowa?

 

Pan Krzysztof Zdziarstek:

-sprawdzę to.

 

Do punktu 14.

 

Roczne sprawozdanie finansowe Miejskiej Przychodni Zdrowia za 2014r przedstawił dyrektor Miejskiej Przychodni Zdrowia w Barczewie pan Tadeusz Plawgo.

 

Pani Halina Bronka:

-te wypracowane pieniądze na co są przeznaczane?

 

Pan Plawgo:

-te pieniądze są  własnością Przychodni i to Przychodnia decyduje na co  je przeznaczyć. Stabilność  firmy jest dużą wartością bo nie wiadomo jak będzie wyglądało finansowanie z NFZ-u.

 

Pan Lech Nitkowski:

-chciałem podziękować panu dyrektorowi za jego postawę.

 

Pan Andrzej Maciejewski :

-dziękuję panu dyrektorowi.

 

Na sali obecnych  jest 13 radnych.

Z obrad sesji wyszła pani Alina Jakończuk.

 

Rada Miejska  j e d n o g ł o ś n i e (13)  podjęła:

 

 

                                     U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr  VI(33)15

 

w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania Miejskiej Przychodni Zdrowia za 2014rok.

 

Do punktu 15.

 

Wyjaśnienia do projektu uchwały przedstawiła pani Hanna Chyżyńska – dyrektor Miejskiego Zespołu Oświaty i Zdrowia w Barczewie.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-nad wszystkimi  projektami uchwał radni debatowali na wspólnym posiedzeniu stałych Komisji Rady.

 

Pan Rafał Surmański – opinia Komisji Oświaty jest pozytywna.

 

Pan Andrzej Moszczyński – opinia Komisji Regulaminowej jest pozytywna.

 

Rada Miejska  jednogłośnie (13) podjęła:

 

 

                                       U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr  VI(34)15

 

w sprawie  ustalenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania

rekrutacyjnego do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Barczewo.

 

Do punktu 16.

 

Wyjaśnienia do projektu uchwały przedstawiła pani Paulina Zalewska-Wójcik – kierownik wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa w Urzędzie Miejskim w Barczewie.

 

Pan Kazimierz Kozon – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska pozytywnie opiniuje projekt uchwały.

 

Pani Krystyna Mańkowska – opinia Komisji Finansów Publicznych  jest pozytywna.

 

Rada Miejska  j e d n o g ł o ś n i e (13)  podjęła:

 

                                     U  C  H  W  A  Ł  Ę   nr   VI(35)15

w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr III(13)14 Rady Miejskiej w Barczewie  z 30 grudnia 2014r  w sprawie wyrażenia  zgody na przyjęcie darowizny nieruchomości.

 

Do punktu  17.

 

Wyjaśnienia do projektu uchwały przedstawiła pani Paulina Zalewska-Wójcik.

 

Pan Andrzej Maciejewski – Komisja do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych

spotkała się w tej sprawie.

 

Pan Bogdan Caruk – opinia Komisji jest pozytywna. Komisja proponuje bonifikatę

w wysokości 99%.

 

Na sali obecnych jest 13 radnych.

 

Rada Miejska  12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym”  podjęła:

 

 

                                     U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr VI(36)15

w sprawie  wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty  od ceny nieruchomości.

 

Do punktu 18.

 

Wyjaśnienia do zmiany  studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Barczewo.

 

Pani Iwona Nobert-Ćwiek przedstawiła wszystkie uwagi, które wpłynęły do  zmiany studium.

 

Na sali obecnych jest 13 radnych.

 

Radni jednogłośnie (13)  odrzucili  przedstawione uwagi.

 

Pani Iwona Nobert-Ćwiek:

-dnia 20 lutego, już po terminie wpłynął wniosek do studium pana Zbigniewa Ziobrowskiego nie wyrażający zgody na przebieg  linii 400kW przez grunty pana Ziobrowskiego w miejscowości Wójtowo i Nikielkowo.

 

Pan Andrzej Maciejewski – uwagi, które wpłynęły po terminie nie podlegają głosowaniu.

 

Pani Anna Leigh poprosiła o udzlenie głosu.

 

Rada Miejska  12 głosami „za” i 1 głosie „przeciwnym” wyraziła zgodę na zabranie głosu przez panią Annę Leigh.

 

Pani Anna Leigh:

-wysokość odszkodowania  jest sprawą między mną a ALDES-ą;

-dopatruję się wielu niedociągnięć ze strony ALDES-y. Mówiono nam, że niemożliwe jest poprowadzenie linii wzdłuż istniejącej linii 200 kW.

W Urzędzie Marszałkowskim jest złożony wniosek o poprowadzenie takiej linii wzdłuż istniejącej 200kW. Nam jednak wmówiono, że jest to niemożliwe;

-niedopuszczalne jest jednoczesne wykładanie i studium i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. U nas było to wyłożone dodatkowo w niedogodnym czasie w okresie między świętami, gdzie dużo ludzi świętuje;

-nie otrzymałam odpowiedzi na złożone przeze mnie pismo w dniu 27 stycznia 2015r;

Prosiłam o przedstawienie podstaw prawnych na podstawie których ALDESA będzie budowała chodniki w Nikielkowie.Chciałam aby była upubliczniona informacja jakie sumy uzyska  gmina w związku z przeprowadzeniem przez nasze tereny tej linii. Apeluję abyście państwo wzięli sobie do serca te uwagi przed podjęciem uchwały.

 

Pan Lech Nitkowski:

-byłem w RIO i pytałem się czy możemy to zrobić w postaci przekazania dróg na zasadzie darowizny. Otrzymałem pozytywną odpowiedź, bo to my otrzymujemy a nie dajemy. Dopinamy porozumienie w taki sposób jak zrobił to Olsztyn. Poruszamy się zgodnie z literą prawa. Nasz adwokat opracowuje stosowne  dokumenty w sprawie zawarcia porozumienia. Porozumienie jeszcze nie zostało zawarte.

 

Pani Iwona Ćwiek:

-nigdzie nie jest zapisane, że  razem nie można wykładać tych dokumentów.

Zapisane jest, że uchwalać nie można jednocześnie tych dokumentów.

Wojewoda otrzyma całą teczkę planistyczną i to on będzie to opiniował.

 

Pani Anna Leig

–chcę zobaczyć porozumienie jakie podpisała ALDESA z Urzędem.

 

Pan Adam Kirczok :

-jedynym dokumentem jaki podpisywała ALDESA był protokół ze spotkania z mieszkańcami Nikielkowa;

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-ja dla pani Anny przekażę ten protokół.

 

Pan Andrzej Moszczyński – Komisja Regulaminowa  jest za przyjęciem uchwały w sprawie zmiany  studium.

 

Pan Kazimierz Kozon – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska jest również za przyjęciem  uchwały w sprawie  zmiany studium uwarunkowań ….... .

 

Na sali obecnych jest 13 radnych.

 

Rada Miejska  12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym”  podjęła:

 

 

                                         U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr  VI(37)15

 

w sprawie  uchwalenia  zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta  i gminy Barczewo.

 

Do punktu 19.

 

Pan Andrzej Maciejewski – uchwała ta była omawiana na wspólnym posiedzeniu stałych Komisji Rady.

 

Pan Bogdan Caruk – opinia Komisji do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych jest pozytywna.

 

Pani Krystyna Mańkowska  - Komisja Finansów Publicznych pozytywnie opiniuje uchwałę.

 

Pan Andrzej Moszczyński – Komisja Regulaminowa nie wnosi uwag i pozytywnie opiniuje uchwałę.

 

Na sali obecnych jest 13 radnych.

 

Rada Miejska  j e d n o g ł o ś n i e (13)  podjęła:

 

                                              U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr   VI(38)15

 

w sprawie  wyboru metody  ustalenia  opłaty  za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz  ustalenia wysokości stawki opłaty na terenie gminy Barczewo.

 

Do punktu  20.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-projekt tej uchwały związany jest z wyborami nowych sołtysów w naszej gminie.

 

Pani Krystyna Mańkowska – opinia Komisji Finansów Publicznych jest pozytywna.

 

Pan Andrzej Moszczyński – Komisja Regulaminowa pozytywnie opiniuje uchwałę.

 

Na sali obecnych jest 13 radnych.

 

Rada Miejska  j e d n o g ł o ś n i e (13)  podjęła:

 

                                      U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr  VI(39)15

 

w sprawie  zmiany uchwały nr XXXIX(241)13 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 25 marca 2013roku w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku rolnego oraz podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa,

określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.

 

Do punktu 21.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-to jest taka sama sytuacja jak przy podejmowaniu poprzedniej uchwały.

 

Pani Krystyna Mańkowska – opinia Komisji Finansów Publicznych jest pozytywna.

 

Pan Andrzej Moszczyński  - opinia Komisji Regulaminowej jest również pozytywna.

 

Na sali obecnych jest 13 radnych.

 

Rada Miejska  j e d n o g ł o ś n i e (13)  podjęła:

 

                                           U  C  H  W  A  Ł  Ę  nr  VI(40)15

w sprawie zmiany uchwały nr LIV(368)14 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 28 maja 2014r w sprawie poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.

 

Do punktu 22 i 23

 

Zmiana WPF i zmiana budżetu gminy

 

Pan Jarosław Bonus:

-uwagi do zmiany budżetu: w zmianie budżetu jest przewidziane zabranie pieniędzy dla Osiedla Domków Jednorodzinnych. Wczoraj odbyło się spotkanie, na którym dowiedzieliśmy się, że 170 tysięcy będzie kosztował projekt na pobudowanie wodociągu dla wodociągu kolonijnego. Projekt ten ważny będzie 3 lata. Koszt całej inwestycji  to 4 miliony zł, natomiast Kasprzak na domkach jednorodzinnych liczy każdą złotówkę. Pan Kasprzak powiedział, że sporządzenie planu inwestycji

(np.domki jednorodzinne) bardzo ułatwiłoby pracę ZWIK-u w dalszych latach. Wodociąg należy zrobić ale należy to przemyśleć. W tej sytuacji jak te 70 tysięcy zł z domków jednorodzinnych będzie zabrane w tej chwili z przeznaczeniem na projekt na wodę w innym  miejscu to chciałbym aby w m-cu marcu te środki wróciły na domki i taki wniosek będę składał.

 

Pan Lech Nitkowski:

-zabranie tych 70 tysięcy zł jest efektem wniosku Komisji Finansów Publicznych. Uważam, że w przedstawionym projekcie budżetu na 2015 r nie popełniłem żadnego błędu. Proszę aby ktoś z Rady uczestniczył w ZIT-ach. Teraz pieniądze do wzięcia będą aplikowane raczej w sferę socjalną.

Na domkach jednorodzinnych w tamtym roku żadna z firm nie była w stanie wykonać przewidywanego zadania, ponieważ nie był spełniony wymóg 120 LM. Po dwóch kolejnych podejściach zrezygnowaliśmy z tego. Zwodociągowane mamy 95-96%. Pozostało jeszcze te 5% ale te najtrudniejsze. Tak czy inaczej przygotowani musimy być  pod kątem projektów na wypadek jeśli pojawią się środki

 

Na bieżąco będę państwa informował co się będzie działo w sferze pozyskania środków. Proszę również jak będziecie państwo debatowali nad podziałem środków, które pojawią się z rozliczeń nie zapominali o domkach jednorodzinnych.

 

Pan Andrzej Maciejewski:

-proszę wziąć pod uwagę Wójtowo – świetlicę, ulicę Klonową. Dziękuję panu burmistrzowi za tak szybką reakcję na wniosek Komisji Rolnictwa i Komisji Finansów Publicznych o przekazanie środków na sporządzenie projektów na budowę wodociągów na koloniach gminy Barczewo. Proszę wziąć pod uwagę , że nie ma 16 milionów na drogę Wójtowo-Nikielkowo. Będziemy czekać na ZIT-y. Na tą drogę jest projekt.

 

Pan Jarosław Bonus:

-wczoraj spotkałem się z mieszkańcami domków jednorodzinnych, którzy zobowiązali się do spełnienia wymogu 120 LM. To zadanie ma szansę na dofinansowanie w wysokości 800% środków zewnętrznych.

 

Pani Balbina Buras:

-dziękuję panu Bonusowi za taką decyzję. Tam po wodę trzeba chodzić po 4 km.

To jest niesamowity problem. Cieszy mnie to, że pochyliliście się nad tym problemem. Odbieranie komuś czegoś jest bardzo trudne. Jak będzie taka możliwość to chcielibyśmy aby te  70 tysięcy wróciło na domki jednorodzinne.

 

Pani Dorota Kaczorowska:

-z perspektywy moich mieszkańców jest to duży  krok w kierunku dobrego. Dziękuję.

 

Pani Halina Bronka:

-środki te chcemy teraz przesunąć, ponieważ jest to odpowiedni termin na sporządzenie takich projektów. Te 70 tysięcy ma wrócić na tą samą inwestycję.

 

Pan Rafał Surmański:

-pozostaje do realizacji e-przedszkole i dzieci. Chciałbym aby zrealizować program na przedszkola gdzie do wzięcia jest 170 tysięcy zł przy naszym udziale 30-tysięcznym. To jest ostatni dzwonek.

 

Pan Lech Nitkowski:

-myślę, że tu nie powinno być żadnych wątpliwości.

 

Pani Krystyna Mańkowska  - opinia Komisji Finansów Publicznych jest pozytywna

i w zmianie Wieloletniej Prognozy Finansowej i w sprawie zmiany budżetu gminy

Barczewo.

 

Pan Andrzej Moszczyński – Komisja Regulaminowa również pozytywnie opiniuje

zmianę WPF i zmianę budzetu.

 

Na sali obecnych jest 13  radnych.

 

Rada Miejska  j e d n o g ł o ś n i e (13) przyjęła:

 

                                          U  C  H  W  A  Ł  Ę   nr  VI(41)15

w sprawie  zmiany  Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Barczewo na lata 2015-2024

 

 

Rada  Miejska  j e d n o g ł o ś n i e  (13)  przyjęła:

 

                                          U  C  H  W  A  Ł  Ę   nr  VI(42)15

w sprawie  zmiany budżetu na 2014 r.

 

Do punktu 24.

 

Pan Andrzej Maciejewski :

-w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamykam VI/2015 sesję Rady Miejskiej w Barczewie.

 

Protokółowała:

Barbara Kwapis

 

 

                                                                        Przewodniczący

                                                                        Rady Miejskiej

                                                                        

                                                                        Andrzej Maciejewski