U C H W A Ł A NR LIII( 407 ) 2010


Rady Miejskiej w Barczewie

z dnia 2 lipca 2010 roku



w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze , informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i samorządowych instytucji kultury.



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz.U. Nr142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1240 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska w Barczewie uchwala co następuje:



§ 1

Zobowiązuje się Burmistrza Barczewa do przedstawiania w terminie do dnia 31 sierpnia każdego roku Radzie Miejskiej w Barczewie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie:

1) informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze

2) informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i samorządowych instytucji kultury

3) informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej.



§ 2

Informacja o przebiegu wykonania budżetu powinna zawierać:

  1. wykonanie planu dochodów i wydatków budżetu w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwala budżetowej z podaniem procentowego wskaźnika realizacji

  2. wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu

  3. zestawienie planowanych i wykonanych dochodów i wydatków budżetu sporządzone według działów klasyfikacji budżetowej z podaniem procentowego wskaźnika realizacji , z wyszczególnieniem:

    1. dochodów własnych , w tym udziałów w dochodach budżetu państwa

    2. subwencji

    3. dotacji celowych na zadania własne

    4. środków otrzymanych z budżetu Unii Europejskiej oraz innych środków zagranicznych niepodlegających zwrotowi

    5. dochodów i wydatków dotyczących zadań z zakresu administracji rządowej

    6. dochodów i wydatków dotyczących zadań realizowanych na podstawie porozumień

    7. wydatków majątkowych i inwestycyjnych z podziałem na poszczególne zadania inwestycyjne

    8. część objaśniającą wykonanie budżetu w przypadku występowania różnic między budżetem uchwalonym a wykonanym

    9. informacji o wykonaniu dochodów i wydatków majątkowych i bieżących

  1. zestawienie wykonania przychodów i wydatków zakładów budżetowych

5)zbiorczą informację z wykonania planu dochodów i wydatków w zakresie środków zgromadzonych na wydzielonych rachunkach jednostek budżetowych

6) wykaz jednostek budżetowych , które utworzyły rachunki dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych.


§ 3

Informację , o której mowa w § 2 sporządza się w zestawieniach tabelarycznych dochodów i wydatków w pełnych kwotach.



§ 4

Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i samorządowych instytucji kultury

powinna zawierać poniższe dane:

1)wykonanie przychodów jednostki w szczegółowości nie mniejszej niż w planie finansowym z podaniem procentowego wskaźnika realizacji z wyszczególnieniem otrzymanych dotacji

2)wykonanie kosztów jednostki w szczegółowości nie mniejszej niż w planie finansowym z podaniem procentowego wskaźnika realizacji z wyszczególnieniem :

  1. wynagrodzeń i składek od nich naliczanych

  2. płatności odsetkowych wynikających z zaciągniętych zobowiązań

  3. zakupu towarów i usług

3)plan i wykonanie wydatków majątkowych , w tym inwestycyjnych

4)środki przyznane innym podmiotom

5)stan należności i zobowiązań na początek roku i koniec okresu sprawozdawczego z wyszczególnieniem należności i zobowiązań wymagalnych

6)stan środków pieniężnych na początek roku i koniec okresu sprawozdawczego.


§ 5

Informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej , w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć ujętych w załączniku do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej sporządza się w formie tabelarycznej w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale.


§ 6

Zapisy § 2 pkt.. 6 mają zastosowanie wyłącznie do informacji za I półrocze 2010 roku natomiast zapisy § 1 pkt. 3 oraz § 5 mają zastosowanie po raz pierwszy do informacji sporządzanej za I półrocze 2011 r.


§ 6

Traci moc uchwała nr LIII(326)06 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 30 czerwca 2006 roku w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i samorządowych instytucji kultury.



§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodniczący

Rady Miejskiej


Bogusław Matłoka