PROTOKÓŁ
ze wspólnego posiedzenia
Komisji do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych,
Komisji Finansów Publicznych, Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
Komisji Regulaminowej
Rady Miejskiej w Barczewie
z dnia 20 maja 2010 roku
Obecni na spotkaniu – wg załączonych list obecności.
Miejsce spotkanie – sala konferencyjna Urzędu Miejskiego w Barczewie.
Spotkanie prowadzili przewodniczący poszczególnych Komisji, w zakresie spraw dotyczących działalności Komisji.
Pani Paulina Zalewska – Wójcik – szczegółowo omówiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne użyczenie Zakładowi Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie gruntu pod budowę Prunktu Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów. Pani kierownik wydziału GNiR poinformował, iż proponuje się lokalizację Punktu Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów przy ul. Grottgera w Barczewie.
Wniosek Komisji:
Komisje negatywnie opiniują projekt uchwały i proponują, aby na sesję Rady Miejskiej zaprosić osobę, która z ramienia ZGOK Sp. z o.o. była inicjatorem omawianej uchwały.
Pan Jakub Żywicki – omówił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmienionych planów odnowy miejscowości Kronowo, Lamkowo, Barczewko, Wójtowo, Wipsowo.
Wniosek Komisji:
Komisje pozytywnie opiniują przedstawiony projekt uchwały.
Pan Grzegorz Wieczorek – szczegółowo omówił projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Barczewo. Poinformował, iż została zrobiona tylko procedura oddziaływania na środowisko, pozatym studium się nie zmieniło.
Wniosek Komisji:
Komisje jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały.
Pan Grzegorz Wieczorek – przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębach Kaplityny i Kronowo.
Wniosek Komisji:
Komisje jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały.
Pan Jacek Kasprzak – przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków każdego roku, do 1 lipca występuje do Rady Miejskiej z wnioskiem o ustalenie cen i stawek za wodę i ścieki. Poinformował, iż w bieżącym roku zwraca się z prośbą o pozostawieniu ceny wody na tym samym poziomie, natomiast stawka za odbiór ścieków wzrosłaby z 5,50 zł netto na 5,92 zł netto. Cena wody może pozostać bez zmian głownie dzięki temu, iż nie pobieramy już wody z Olsztyna w związku z budową sieci magistralnej Olsztyn – Barczewo. Natomiast podwyżka cen odbioru ścieków wiąże się z podniesieniem ceny odbioru od nas ścieków przez Olsztyn. Pan Prezes ZWiK Sp. z o.o. poinformował, iż w przypadku wybudowania na terenie Gminy oczyszczalni ścieków moglibyśmy sami kształtować ceny odbioru ścieków i zapewne byłyby niższe niż obecnie.
Wniosek Komisji:
Komisje pozytywnie opiniują przedstawiony projekt uchwały.
Pani Alina Jakończuk – poruszyła sprawę ilości mandatów wyborczych w poszczególnych okręgach, w związku z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr LII(320)06 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 5 czerwca 2006 roku w sprawie podziału gminy na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczbie wybieranych radnych w każdym okręgu wyborczym. Poinformowała, iż przed każdymi wyborami Państwowa Komisja Wyborcza przelicza liczbę mieszkańców w poszczególnych okręgach wyborczych i na podstawie tych wyliczeń określa się liczbę radnych wybieranych w Gminie, z tym ilu w poszczególnych okręgach. Gmina nie może zmienić granic okręgów itp., gdyż liczbę mieszkańców określa się na dzień 31.12.2009 roku. Ponadto Pani Jakończuk poinformowała obecnych, że w dniach 27-29 maja odbędzie się Festiwal Chórów im. Feliksa Nowowiejskiego.
Opinia Komisji Regulaminowej w sprawie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr LII(320)06 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 5 czerwca 2006 roku w sprawie podziału gminy na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczbie wybieranych radnych w każdym okręgu wyborczym: Komisja Regulaminowa zajmuje stanowisko, iż nie powinno być dysproporcji w liczbie mandatów pomiędzy miastem a resztą gminy.
Pan Grzegorz Wieczorek – szczegółowo omówił na jakim etapie są prace nad projektem budynku wielorodzinnego, stwierdził, iż po ostatniej Komisji Mieszkaniowej zgłoszono trzy zagadnienia tj. sprawę podpiwniczenia, sprawę miejsc parkingowych oraz sprawę ogrzewania. Wyjaśnił, iż budynek musi zostać zaprojektowany wraz podpiwniczeniem, gdyż wynika to z zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i warunek ten musi zostać spełniony. Koszt wykonania podpiwniczenia części budynku wyniesie około 120 tyś, zaś koszt podpiwniczenia całości wynosi ok. 310 tyś, zaleca się podpiwniczenie całości budynku ze względów konstrukcyjnych. Pan Wieczorek poinformował, iż na terenie, na którym usytuowany będzie budynek nie ma miejsca na żaden budynek gospodarczy, w którym mieszkańcy mogliby składować opał, stąd zaleca się wykonanie podpiwniczenia. Pan Wieczorek omówił też kwestie rodzaju ogrzewania, podał, że asystentka projektanta zaproponowała wykonanie jednej zbiorczej kotłowni, ale byłaby możliwość odcięcia ogrzewania przed mieszkaniem. W kwestii rozwiązania sprawy ciepłej wody w mieszkaniach to proponuje się ogrzewacze elektryczne (bojlery) lub z centralnego ogrzewania.
Wniosek Komisji do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych:
Komisja do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych pozytywnie zaakceptowała proponowane rozwiązania.
Przewodniczący Komisji do Spraw Gospodarczych i Mieszkaniowych
(-)Marianna Sawoń
Przewodniczący Komisji Finansów Publicznych
(-)Jan Suliński
Przewodniczący Komisji Regulaminowej
(-)Elżbieta Zacharewicz
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska
(-)Urszula Mosakowska
Sporządziła: Natalia Czobot