P R O T O K O L nr L/2010
z obrad sesji Rady Miejskiej w Barczewie, która odbyła się w dniu 29.04.2010
Miejsce obrad: sala konferencyjna w Urzędzie Miejskim w Barczewie;
Godzina rozpoczęcia obrad: 12.00
Obrady L/2010 sesji otworzył pan Bogusław Matłoka – Przewodniczący Rady
Miejskiej w Barczewie.
Pan Matłoka stwierdził, na podstawie listy obecności, prawomocność obrad
sesji Rady.
W obradach L/2010 sesji uczestniczyli wszyscy (15) radni.
Do punktu 1.
Pan Lech Jan Nitkowski – Burmistrz Barczewa – zwrócił się z prośbą do Rady Miejskiej o wprowadzenie do dzisiejszego porządku obrad projektu uchwały zmieniającej Uchwałę nr XLII/310/09 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 31 sierpnia 2009r w sprawie przyjęcia zmian do Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Barczewa.
Radni 14 głosami „za” przyjęli zaproponowaną zmianę, która przedstawiona zostanie jako punkt 20 w porządku obrad dzisiejszej sesji Rady.
Porządek obrad sesji (po zmianach):
2/Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady;
3/Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie między sesjami Rady;
4/Interpelacje i zapytania radnych;l
5/Zapytania Sołtysów i Przewodniczących Rad Osiedlowych;
6/Projekt uchwały w sprawie przyjęcia przez Gminę Barczewo darowizny nieruchomości stanowiących własność Powiatu Olsztyńskiego;
7/Projekt uchwały zmieniającej Uchwałę nr XL/84/07 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 25 czerwca 2007 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Barczewo na lata 2007-2017;
8/Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi skierowanej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, oraz o udzielenie pełnomocnictwa;
9/Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębu geodezyjnego Lęgajny, teren działki nr 102/66;
10/Odpowiedzi;
11/Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Barczewo do Lokalnej Grupy Rybackiej Pojezierze Olsztyńskie;
12/Projekt uchwały w sprawie nadania Szkole Podstawowej w Lęgajnach imienia Jana Pawła II oraz sztandaru.
13/Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejskiej Przychodni Zdrowia za rok 2009r
14/Informacja na temat aktualnego zasobu mienia komunalnego , planowane remonty , przeprowadzone remonty w tych lokalach. Plany na przyszłość
(modernizacja, rozbudowy).
15/Projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok;
16/Projekt uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezprzewodowych i transportu nieczystości ciekłych;
17/Projekt uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
18/Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku;
19/Projekt uchwały w sprawie zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Barczewo i jej jednostkom podległym;
20/Zmiana budżetu gminy Barczewo na 2010 rok;
21/Projekt uchwały zmieniającej uchwałę nr XLII/310/09 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 31 sierpnia 2009r w sprawie przyjęcia zmian do Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Barczewa;
22/Sprawy różne i wolne wnioski.
23/Zamknięcie obrad L/2010 sesji Rady Miejskiej w Barczewie.
Do punktu 2.
Protokół z obrad poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.
Do punktu 3.
Burmistrz Barczewa pan Lech Jan Nitkowski przedstawił sprawozdania z działalności poszczególnych Wydziałów Urzędu Miejskiego w Barczewie w okresie między sesjami Rady;
Pan Lech Nitkowski powiedział m.innymi:
- ruszyły przygotowania organizacyjne do wyścigu kolarskiego Tour de Warmia;
- złożyliśmy kolejny wniosek do PROW-u;
- w Urzędzie Wojewódzkim wręczone zostały dla Gminy Barczewo nagrody w organizowanym wcześniej konkursie Euro Gmina. Otrzymaliśmy nagrodę w kategorii Lider Kultury.
- modernizacja placów i parków oraz budowa chodników na osiedlach przyniosły naszej Gminie kolejną nagrodę – wyróżnienie w I etapie Konkursu „Modernizacja Roku 2009”; Patronami konkursu są m.innymi:Ministerstwo Infrastruktury, Generalny Konserwator Zabytków, Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego oraz Główny inspektor Ochrony Srodowiska;
Pan Lech Nitkowski wręczył dyplomy dla osób, które przyczyniły się do tego, że Gmina Barczewo otrzymała powyższe wyróżnienia:
1/Pani Mariola Lukowska – dyr. CkiPGm
2/pracownicy CkiPGm
3/Pani Anna Rok – dyrektor M.Biblioteki
4/Pani Danuta Zielonka – Przewodnicząca SIO
5/Pani Ewa Mrozowska – Sołtys Mokin
6/Pani Teresa Lutarewicz – Sołtys Ruszajn
7/Pani Eleonora Mańkowska – Sołtys Ruszajn
8/Pani Ryszarda Buga – Sekretarz Miasta
Pan Lech Nitkowski odczytał list gratulacyjny Prezydenta Olsztyna kierowany
do OSP Barczewo za wkład i zaangażowanie barczewskiej OSP w gaszeniu pożaru w Olsztynie.
Pan Burmistrz powiedział również:
- odbyły się w Barczewie konsultacje z mieszkańcami w sprawie budowy drugiej nitki szesnastki. W spotkaniu tym uczestniczyli przedstawiciele
GDDKiA.
- ogłoszony został drugi konkurs na wybór inżyniera kontraktu dla obsługi rewitalizacji Starego Miasta;
- OSPoż. Będzie organizować majówkę strażacką pod patronatem Starosty , Marszałka i Wojewody;
- został złożony wniosek na 600 tysięcy zł na zorganizowanie obsługi psychiatrycznej i psychologicznej. Jest to program na 2 lata – byłaby to pomoc dla mieszkańców Gminy;
- powiat ogłosił przetargi na swoje inwestycje m.innymi: szpital, drogi;
- wkroczyliśmy w rok wyborczy a nasza gazeta stała się bardzo polityczna.
Do punktu 4.
Pani Alina Jakończuk – CkiPGm organizuje ostatnio bardzo ciekawe imprezy a zaproszeni goście muszą stać w korytarzu. Barczewo nie ma sali widowiskowej;
Druga sprawa - teren koło amfiteatru - - tam gdzie stały namioty teren jest bardzo podmokły, trzeba coś z tym zrobić;
Pan Sebastian Więcławik – kiedy będzie ogłoszony przetarg na wodociąg w Lamkowie;
Pan Bogusław Matłoka – w okolicach ogródków (blisko bramy) utworzyło się dzikie wysypisko. Nie wiem dlaczego mieszkańcy wyrzucają tam śmieci;
Byłem w Biedronce i zauważyłem, że został rozebrany płot między Biedronką a cmentarzem i ludzie tamtędy chodzą;
Pan Ryszard Kulesza – drogowcy nie nadążają z wycinaniem krzewów na poboczach dróg. Strażacy z Bartołt Wielkich zadeklarowali się, że mogą to zrobić. Niestety nie wyrażono na to zgody.
Zwracam się w imieniu strażaków z Bartołt Wielkich , którzy proszą o dofinansowanie Straży kwotą 10 tysięcy zł, którą przeznaczą na remont strażnicy;
Prosiłem Sołtysów z mojego okręgu aby informowali mnie o Zebraniach Wiejskich, które odbywają się w moim okręgu. Niestety nie jestem o tym informowany. Może pracownicy Urzędu będą to robili?
Pani Regina Wojtach – co dzieje się z kamieniczką nad sklepem rybnym przy ulicy Mickiewicza. Mieszkańcy boją się, że balkon im spadnie na głowę;
Pan Tomasz Michałowski – zwrócili się do mnie mieszkańcy ulicy Mickiewicza o zniesienie znaku zakazu postoju wzdłuż tej ulicy dla mieszkańców ulicy.
Chodzi o to aby można było przynajmniej przez 15 minut od przyjazdu zanieść do domu zakupy.
Proszę również o ułożenie chodnika przy Zakładzie Karnym tak aby było dojście do ul.Grottgera.
Pan Jan Połowianiuk – proponuję zlikwidować zakaz parkowania po tej stronie ulicy Mickiewicza gdzie znajduje się Muzeum.
Pan Andrzej Moszczyński – w Lęgajnach po zimie przy ulicy Olsztyńskiej mamy zwały piachu – prośba o interwencję aby te zwały piachu zniknęły.
Dlaczego tak późno po zimie przystępujemy do remontu dróg?
Pan Piotr Mostek – mieszkańcy z tzw. Kaplityn Górnych zgłosili się z pretensjami, że w związku z przeprowadzaną tam inbwestycją oświetleniową została zniszczona droga, której nie przywrócono do poprzedniego (przed inwestycją) stanu;
Pan Jan Suliński – występowaliśmy o wyburzenie chodnika przy drodze powiatowej w Ramsowie, który stał się prawdziwym zagrożeniem zamiadst udogodnieniem – czy pani radna powiatowa wie coś na ten temat?:
Pani Krystyna Szter – sygnalizowałam w powiecie ten problem.
Do punktu 5.
Pan Kazimierz Czaplicki – Sołtys Bartołt – kiedy ruszą prace naprawcze na drodze Bartołty Wielkie – Kierzbuń – Bartołty Małe?
W Bartołtach prosimy o chodnik b, ponieważ dzieci nie mają jak dojść do szkoły suchą nogą.
Mamy pojemniki na plastiki i na szkło. Proszę o ogólny zbiornik na śmieci.
Proszę o skierowanie do Bartoł Wielkich osób, które będą zatrudniuone w ramach prac interwencyjnych, które w Bartołtach będą kosiły trawy i zajmowali się pracami porządkowymi;
Pan Henryk Kuriata – proszę o dokonanie zmian w m.p.z.p tak aby powstało boisko, tereny rekreacyjne, parki, korty tenisowe;
Pan Wiesław Pietrzak – podziękował Burmistrzowi Barczewa za stworzenie możliwości (zapewnienie dowozu) korzystania dzieci w Szynowa i Tęgut z zajęć w Domu Kultury w okresie ferii zimowych.
Pani Halina Mikielewicz – do pana Kuleszy – jak ja organizuję wewnętrzne Zebranie to wcale nie muszę pana o nim zawiadamiać. Nie zawiadamiam i nie zapraszam również pracowników Urzędu.
Zwracam się z prośbą o pobudowanie w Kierzlinach chodnika, ponieważ jest tam bardzo niebezpiecznie;
Pani Katarzyna Bujna – kiedy zostanie naprawiona droga powiatowa biegnąca przez wieś Skajboty;
Pan Przemysław Sobiczewski:
Zmiany proponowane przez MPK w stosunku do „14” są niekorzystne, czy zwiększą się ceny biletów.
Sprawa drogi – dawnej „16” prowadzącej z ulicy Warmińskiej na Osiedle Słoneczne – kiedy ta droga będzie aktywna?
Chodnik przy sklepie Biedronka- zbyt wysoki najazd;
Gratulacje za czystość panującą w mieście;
Pan Wiesław Morawski – Sołtys Niedźwiedzia – proszę o wykoszenie poboczy i konarów drzew na drodze między Kromerowem a Niedźwiedziem;
Do punktu 6.
Wyjaśnienia przedstawiła pani Paulina Zalewska – kierownik Wydziału GniR.
Pan Piotr Mostek – opinia Komisji Rolnej i Ochrony Srodowiska jest pozytywna w stosunku do projektu tej uchwały.
Pan Bogusław Matłoka odczytał projekt uchwały.
Na sali obecnych jest 12 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (12) podjęła:
U C H W A L E nr L(368)2010
w sprawie przyjęcia przez Gminę Barczewo darowizny nieruchomości stanowiących własność Powiatu Olsztyńskiego;
Do punktu 7.
Wyjaśnienia do tematu przedstawił pan Jakub Zywicki.
Pan Piotr Mostek opinia Komisji Promocji jest pozytywna.
Pan Jan Suliński- prośba o nieodczytywanie projektu uchwały.
Na sali obecnych jest 12 radnych.
Radni jednogłośnie (12) przyjęli wniosek pana Jana Sulińskiego.
Rada Miejska jednogłośnie (12) podjęła:
U C H W A L E nr L(369)2010
w sprawie zmieniającej uchwałę nr XL/84/07 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 25 czerwca 2007r w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Barczewo na lata 2007-2017.
Do punktu 8.
Pan Sebastian Więcławik udzielił wyjaśnień do projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi skierowanej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, oraz o udzielenie pełnomocnictwa;
Pan Bogusław Matłoka przedstawił projekt uchwały.
Na sali obecnych jest 12 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (12) podjęła:
U C H W A L E nr L(370)2010
w sprawie rozpatrzenia skargi skierowanej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, oraz o udzielenie pełnomocnictwa.
Do punktu 9.
Pan Bogusław Matłoka poprosił o wyjaśnienia kierownika Wydz.BIOS pana Grzegorza Wieczorka.
Pan G.Wieczorek – o zmianę w planie przeznaczenia działki nr 102/66 z terenów rolnych na tereny usługowe wystąpił właściciel – firma FALKO z Lęgajn. Na tym terenie planują rozszerzyć swoją działalność. Firma FALKO
zajmuje się magazynowaniem i sprzedażą paliw.
Burmistrz pan Lech Nitkowski – wnioskodawca dokonuje zmiany w planie za własne pieniądze.
Pani Urszula Mosakowska – temat ten stawał na Komisji Rolnictwa i Ochrony Srodowiska. Opinia komisji jest pozytywna.
Pan Bogusław Matłoka odczytał projekt uchwały.
Na sali obecnych jest 12 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (12) podjęła:
U C H W A L E nr L(371)2010
w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębu geodezyjnego Lęgajny, teren działki nr 102/66.
Do punktu 10.
Burmistrz dla p.Jakończuk:
- przyjmuję uwagi dot. utwardzenia terenu amfiteatru. Można by to zrobić w ramach środków własnych z udziałem pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych.
Dla pana Więcławika:
- myślę, że przetarg może odbyć się w miesiącu kwietniu, nie wcześniej;
Dla pana Buńkowskiego:
- należy zorganizować spotkanie z działkowiczami z ogródków i sprawę wyjaśnić;
Dla pani Wojtach:
-kamienica przy ul. Mickiewicza. Zainteresowanie jest b.małe. Musimy chyba obniżyć proponowaną cenę sprzedaży i spróbować sprzedać;
Dla pana Sobiczewskiego:
- płot przy Biedronce – wysłałem informację na ten temat do właściciela z podaniem terminu. Czekam na reakcję.
Dla pana Tomasza Michałowskiego:
- znak na ul.Mickiewicza – odbędzie się tam lustracja;
- chodnik do ulicy Grottgera – Zakład Karny nie wyraził zgody na to a w samym pasie rzeki nie można go zrobić;
Dla pana Moszczyńskiego:
- pierwsze sprzątanie należy do żwirowni, będziemy również na ten temat rozmawiać z powiatem;
Sprawy dróg:
- planujemy polimery, geokratę – udzielimy odpowiedzi na piśmie kiedy będzie planowany remont dróg;
Dla pana Kuriaty:
- zmiany mpzp – dajemy czas na uprawomocnienie się Studium, potem będziemy przystępować do zmian;
- jeśli chodzi o przejęcie działek od ANR – proszę powiedzieć o jakie działki konkretnie chodzi wówczas wystąpimy o przekazanie do ANR;
Dla pana Sobiczewskiego;
- sprawa „14” - spotkałem się z panem Prezydentem Olsztyna w tej sprawie. Pan Prezydent nie zajął stanowiska w tej sprawie. Prezes Spółki wyraża zgodę na utrzymanie tej linii pod warunkiem miesięcznej dopłaty w wysokości 85 tysięcy zł. Ustawa nie pozwala nam na dofinansowywanie linii. Mamy porozumienie podpisane z MPK, które jest obowiązujące podobnie jak inne gminy około olsztyńskie.
- skomunikowanie ulicy Warmińskiej z Oś.Słonecznym – tak długo trwają procedury uzgodnień z GDDKiA ;
-chodnik przy Biedronce – dostaną termin i jak nie wykonają to my przełożymy i wystawimy fakturę.
Do punktu 11.
Wyjaśnienia przedstawił Dyrektor LGD pan Tomasz Piłat. Powiedział m.innymi, że do LGR planuje przystąpić 7 Gmin. Srodki, które będą pozyskiwane w tych programach będą przeznaczane na obszary zależne od rybactwa. Nasze tereny jest to obszar bogaty w jeziora więc praktycznie cały zależny jest od rybactwa – można więc pozyskać środki.
Pani Bożena Sawoń – opinia Komisji do Spraw Gospodarczych jest pozytywna.
Pan Bogusław Matłoka odczytał projekt uchwały.
Na sali obecnych jest 12 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (12) podjęła:
U C H W A L E nr L(372)2010
w sprawie przystąpienia Gminy Barczewo do Lokalnej Grupy Rybackiej Pojezierze Olsztyńskie.
Do punktu 12.
Rozpatrzenie tematu tego punktu poprzedził występ artystyczny dzieci – uczniów szkoły z Lęgajn.
Pani Elżbieta Kozłowska dyrektor Szkoły w Lęgajnach przedstawiła uzasadnienie do propozycji nadania Szkole Podstawowej w Lęgajnach imienia Jana Pawła II.
Pan Bogusław Matłoka odczytał projekt uchwały.
Na sali obecnych jest 13 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (13) podjęła:
U C H W A L E nr L(373)2010
w sprawie nadania Szkole Podstawowej w Lęgajnach imienia Jana Pawła II oraz sztandaru;
Do punktu 13.
Pan Plawgo – przychodnia kończy rok zyskiem w wysokości 64 tysięcy 350 zł i w momencie jak zakończy się rozbudowa przychodni pieniądze te zostaną przeznaczone na doposażenie przychodni.
Pan Jan Suliński – opinia Komisji Finansów Publicznych jest pozytywna.
Na sali obecnych jest 13 radnych.
Pan Bogusław Matłoka odczytał projekt uchwały.
Rada Miejska jednogłośnie (13) podjęła:
U C H W A L E nr L(374)10
w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejskiej Przychodni Zdrowia za rok 2009.
Do punktu 14
Informację na powyższy temat przedstawiła pani Mirosława Jasińska dyrektor Zakładu Budynków Komunalnych w Barczewie.
Do punktu 15
Pan Marek Rybczyński przedstawił szczegółowo zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok
Projekt uchwały przedstawił pan Bogusław Matłoka.
Na sali obecnych jest 12 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (12) podjęła:
U C H W A L E nr L(375)10
w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
Do punktu 16.
Wyjaśnienia przedstawił pan Grzegorz Wieczorek- projekt uchwały powstał w związku ze zmianą ustawy. Uchwała określa zakres wyposażenia technicznego jakim powinien dysponować przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych …... .
Pani Bożena Sawoń – opinia Komisji do Spraw Gospodarczych jest pozytywna.
Pan Jan Suliński zawnioskował o nie czytanie uchwały.
Na sali obecnych jest 13 radnych.
Wniosek pana Sulińskiego przyjęty został jednogłośnie.
Rada Miejska jednogłośnie (13) podjęła:
U C H W A L E nr L(376)10
w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Do punktu 17
Wyjaśnienia przedstawił pan Grzegorz Wieczorek.
Pani Bożena Sawoń – opinia Komisji do Spraw Gospodarczych jest pozytywna.
Pan Andrzej Moszczyński – wnioskuję o nie odczytywanie projektu uchwały.
Na sali obecnych jest 13 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (13) podjęła:
U C H W A L E nr L(377)2010
w sprawie wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
Do punktu 18.
Pani Dorota Kondratowicz – Skarbnik Miasta – udzieliła wyjaśnień do projektu
uchwały.
Pan Jan Suliński – opinia Komisji Finansów Publicznych jest pozytywna.
Pan Bogusław Matłoka – odczytał projekt uchwały.
Na sali obecnych jest 13 radnych.
Rada Miejska 10 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” podjęła:
U C H W A L E nr L(378)10
w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011
roku.
Do punktu 19.
Wyjaśnienia do projektu uchwały przedstawiła pani Dorota Kondratowicz.
Elżbieta Zacharewicz – projekt tej uchwały stawał na posiedzeniu Komisji Regulaminowej. Opinia prawna w stosunku do tej uchwały jest pozytywna jednak Komisja miała wątpliwości. Stwierdzenia są zbyt ogólne – stąd, wprawdzie nie jednogłośnie – ale opinia Komisji Regulaminowej jest negatywna.
Pan Andrzej Moszczyński – wnioskuję o nie odczytywanie uchwały.
Na sali obecnych jest 13 radnych.
Rada 12 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” przyjęła wniosek pana Moszczyńskiego.
Rada Miejska 8 głosami „za”przy 5 „przeciwnych” podjęła:
U C H W A L E nr L(379)10
w sprawie zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Barczewo i jej jednostkom podległym:
Do punktu 20.
Wyjaśnienia do proponowanych zmian budżetowych oraz autopoprawki przedstawiła Skarbnik Miasta pani Dorota Kondratowicz.
Pan Jan Suliński - opinia Komisji Finansów Publicznych jest pozytywna.
Na sali jest obecnych 13 radnych.
Pan Jan Suliński – wnioskuję o nie odczytywanie projektu uchwały.
12 głosami „za” przyjęła wniosek pana Sulińskiego.
Rada Miejska 12 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła:
U C H W A L E nr L(380)10
w sprawie zmiany budżetu gminy Barczewo na 2010 r.
( z autopoprawką)
Do punktu 21.
Pan Lech Nitkowski – zmiana ta polega na tym ,że wcześniej nie naniesiono w księgach wieczystych Kościoła św. Anny a rewitalizacja Starego Miasta obejmuje też tamte okolicy. Teraz wszystko poprawiono i należy to uwzględnić w uchwale.
Pan Bogusław Matłoka odczytał projekt uchwały.
Na sali obecnych jest 13 radnych.
Rada Miejska jednogłośnie (13) podjęła:
U C H W A L E nr L(381)10
zmieniająca uchwałę nr XLII/310/09 Rady Miejskiej w Barczewie z dnia 31 sierpnia 2009r w sprawie przyjęcia zmian do Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Barczewa.
Do punktu 22.
Nie było.
Do punktu 23.
Pan Bogusław Matłoka – w związku z wyczerpaniem porządku obrad dzisiejszego posiedzenia Rady zamykam L/2010 sesję Rady Miejskiej w Barczewie.
Protokół sporządziła: Przewodniczący Rady Miejskiej
Barbara Kwapis
…...................................................................... Bogusław Matłoka
Protokołowały:
Natalia Czobot
Magdalena Laniewska